Megbocsátás 5 nyelve

2017.08.03

Hallottál már a megbocsátás 5 nyelvéről? Minden ember máshogy reagál a különböző dolgokra, így a megbocsátás útja is más és más. De miből is áll az 5 bocsánatkérés (ma kettőt nézünk meg, a többit a következő bejegyzésben):

Fájdalmunk kifejezése - sajnálom

Kimutatjuk a sértett félnek a bűntudatunkat, szégyenünket és fájdalmunkat, amiért megbántottuk. Részt veszünk fájdalmában, amit mi okoztunk. A "sajnálom" képes helyreállítani a bizalmat. Figyeljünk arra, hogy testbeszédünk (ölelés, szemkontaktus, érintés), legyen összhangban azzal, amit mondunk. Sok esetben levélben is hatásos. Mondjuk el azt is, hogy mit sajnálunk. Soha ne kövesse a "sajnálom" szót a DE szócska.

Példamondatok:

  • Tudom, hogy nagyon megbántottalak. Nekem is fáj. Őszintén sajnálom, amit tettem.
  • Nagyon kellemetlenül érzem magam, amiért csalódást okoztam neked. Nem lett volna szabad ilyen meggondolatlanul viselkednem. Sajnálom, hogy annyi bajt okoztam.


Felelősség vállalása - hibáztam

Az érett felnőtt képes elismerni, hogy hibázott és nem másokat okol tetteiért. Beismeri tévedését, helytelen viselkedését. Van olyan ember akinek ettől lesz hiteles a bocsánatkérés. A rosszat beismerni, nem egyenlő a gyengeséggel. Nem leszünk tőle kevesebbek. Gondoljuk végig, milyen érzést vált ki belőlünk, ha hibát követünk el / milyen érzéseket vált ki az a kimondott szó hogy: "hibáztam". Figyeljük meg legközelebb, ha megbántunk valakit és elismerjük, mi módon reagál erre a sértett.

Példamondatok:

  • Belátom, hogy nem volt helyes, ahogy viselkedtem. Magyarázkodhatnék, de erre nincs mentség. Röviden szólva: önző voltam és vétettem ellened.
  • Megint elkövettem azt, amiről már beszéltünk. Kicsit elveszítettem a fejem. Tudom, hogy hiba volt tőlem.
© PÁR-BAJOK, 1149 Budapest, Angol utca 44.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el